1100 PÄIVÄÄ SINKKUNA

25/01/2016

Processed with VSCOcam with 5 presetProcessed with VSCOcam with f2 presetProcessed with VSCOcam with hb1 presetProcessed with VSCOcam with 5 preset

Sain vihdoin päätökseen kauan mielenpäällä olleen kariutuneen ihmissuhteen, kävin pitkästä aikaa Tinder-treffeillä, harmittelin kun yhdestä mukavasta pojasta ei ole kuulunut ja päätin laittaa viestiä yhdelle toiselle kivalle pojalle. Kaikki tämä yhden päivän aikana.

Olen ollut yli kolme vuotta sinkku. Yhtä rakastumista, paria ihastumista tai kiinnostumisista ja kymmenistä treffeistä huolimatta, en voi sanoa edes tapailleeni kunnolla ketään tänä aikana. Näinä aikoina ei ole vaikeaa tavata ja tutustua uusiin ihmisiin. Se mikä on vaikeaa, on tavata sellainen ihminen jonka kanssa kiinnostumiset ja odotukset käyvät yksiin. Usein se menee niin, että se kenestä et ole kiinnostunut on kiinnostunut sinusta ja harmiksi myös toisinpäin.

Ei ole helppoa olla sinkkuna, joka tahtoisi löytää elämäänsä toisen ihmisen. Se ei nimittäin kuulemma löydy etsimällä, mutta toisaalta ei se tule kotoakaan hakemaan. Näin olen kuullut, etenkin monen niin kovin tietävän jo parisuhteessa olevan ihmisen suusta. Joten mitä sitten tehdä? Odotella? Entäs kun on odottanut kolme vuotta? Kannattaako odottaa vielä seuraavat kolme? Vai vaan lukittautua konvehtirasian ja viinipullon kanssa vaahtokylpyyn ja hyväksyä tuo karmea kohtalo yhteiskunnan hyljeksimänä ikisinkkuna?

Lisähaastetta omaan tilanteeseeni tuo kaksi lasta, koiranpentu sekä se etten ole laiha parikymppinen blondi. Okei, olen myös aika huono viestittelijä enkä tykkää pakeista, joten harvoin ehdotan edes mitään näkemistä kenellekkään. Miesmakuni on myös melko suppea, joten näistähän on sitten hyvä lähteä liikkeelle sinkkumarkkoille!

Siitä miten järkyttävää on, että niin monet miehet pelkäävät lapsia eivätkä anna eden mahdollisuutta näyttää millainen ihminen olen, sen jälkeen kun kuulevat että minulla on lapsia, en edes nyt jaksaa jauhaa. Siitä saisi yhden jos toisenkin (kiukkuisen) postauksen aikaiseksi.

Tylsä oletus on myös se, että sinkut ovat jotenkin epätoivoisia. Usein sinkkuus nähdään negatiivisena asiana. Miksi se että haluat parisuhteen ”sen oikean” ihmisen kanssa on epätoivoista? Mielestäni on enemminkin parempi ettei tyydy mihin tahansa. Ja jos saan nyt paljastaa, ei se sinkkuna olo ole kotona pieruverkkareissa jäätelönsyöntiä ja romanttisille komedioille itkemistä yksin sohvannurkassa. Se ei myöskään ole joka viikonloppu muiden sinkkukavereiden kanssa klubilla käymistä ja säätämistä yhden illan juttujen kanssa.

Vaikka yksinäisiä hetkiä on, ovat viimeiset kolme vuotta olleet yksiä elämäni parhaimpia. Minulla on ollut todella paljon aikaa itselleni. Tiedättekö, sille tyypille joka vain ja ainoastaan voi saada sinut onnelliseksi. Ollaan sen kanssa hengailtu tosi paljon ja tutustuttu entistä paremmin toisiimme. Ollaan tehty tosi paljon sellaisia juttuja mistä tykätään. Ollaan koettu, nähty ja ylitetty itseämme tavalla jota tuskin olisi tapahtunut jos siinä olisi ollut vielä joku toinen hääräämässä. Joka jolle pitäisi selitellä extemporejuttujaan, joku jonka tunteet ja halut pitäisi ottaa huomioon, jonka kanssa sovitella aikatauluja ja kinata että mistä tilataan sunnuntaipizzat.

Silti olisi pikkuhiljaa kiva että olisi joku jonka kanssa vaikka pyöriä leffavuokraamossa, joku joka valitsisi ihan outoja irtiskarkkeja yhteiseen pussiin ja joku jonka paidalle kuolaamiseen havahtuisi leffan lopputekstien aikana. Jotain muuta kun pelkkää netflixiä ja chillaamista, pliis.

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.





VUODEN 2015 SUOSITUIMMAT POSTAUKSET

22/01/2016

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA2015 11OLYMPUS DIGITAL CAMERA2015 14OLYMPUS DIGITAL CAMERA2015 192015 202015 21OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA2105 152015 242015 25

Koska pidin ekaa kertaa reiluun pariin vuoteen blogista lomaa vuoden vaihteessa, jäi myös jo perinteeksi muodostunut vuosikatsaus välissä. Ja muuten, 6.1 blogi täytti jo 5-vuotta! Vähän tekisi edelleen mieli koota koko viime vuosi pakettiin, vaikkapa kuukausi kerrallaan. Mutta en ole varma, että kiinnostaako se ketään muuta kun itseäni, hahah.

Kokosin nyt kuitenkin muutaman aihe-alueen alle joitakin ylivoimaisesti suosituimpia postauksia ja joukkoon omia suosikkejani. Tässä näin, olkaapa hyvä:

KOTI / ASUMINEN / SISUSTUS

Asunto vai sijainti?
Hyvästit vanhalle kodille
2h+keittiö 75m2
Lundia astiakaappina
Meidän koti – olkkari
Mummolassa
Meidän koti – keittiö
Iittalan syksy kotonamme

LAPSET / PERHE-ELÄMÄ / VANHEMMUUS

5/5 Päivää
Tuo poika
Kun seinät ei enää kaadu päälle
Itkuhan siinä melkein tuli
Eihän oo pakko jos ei jaksa
Kesäpäivä laatikkopyörän kyydissä
Kuusivuotiaana
Nelivuotiaana
Onko oikein mainostaa lapsille?

MINÄ / AJATUKSIA

Miten mä enää osaan?
Olen taas vähän miettinyt
Pieni muistutus: Olet ihana!
Oikeesti mä en jaksa
Pieniä juttuja
Avoimesta bloggaamisesta
29-vuotiaana
Joka päivä ei voi olla hyvä päivä

RUOKA / RESEPTIT

Super chia-tuorepuuro
Terveysjäätelö
Kesäruokaa
Lattea saatana
Juhannuksen paras perunasalaatti
Paluu kotiäitivuosiin
Pinaatti-feta pannukakku
Herneet rokkaa

VAATTEET / MUOTI

Pöllö satumetsässä
Mammatyyleissä
Läskitakki
Kukkaispoika
Pienet papuni
Jätskit rinnuksilla ei paljoa haittaa
Flow tyylit
Kansikuvatyttönä
Värillä ei ole väliä, kunhan se on musta

MEIKKI JA HIUKSET

Meikkipussilla
Näin laitan hiukseni
Meikittömät kasvot
Kesän hiustuotesuosikkeja
Luonnollinen kesämeikki

REISSUSSA

Ihana Thaimaa
Ensimmäisenä Espanja-päivänä
Matkan varrella
Seikkailu vuorilla
Lomalla ilman lapsia
Tallinnan parhaat shoppailuvinkit

ELÄIMET / LEMMIKIT

Hoitokoira Zlatan
Oli siinä eläintenrakastajat taas aika onnessaan
Tietsu ja Lucas
Elämästä puuttuu jotain
Koiranpentuja katsomassa
Saanko esitellä: Paola
Mun jengi
Mä ja mun koira

HASSUT JUTUT

Aprillia, syö silliä
Löllöjä tissejä ja pitkiä mahoja
It’s a little bit funny
Kuvittele
Kesän ekat festarit
Totuus äidistä by Kaapo
Totuus äidistä by Elvis
H2Ö
Kesän hauskimmat festarit

Onko teillä omia suosikkeija?

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

TÄNÄÄN OLEN MIETTINYT

20/01/2016

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

– Miten näin pienestä nenästä voi tulla näin paljon räkää
– Miksi en osaa viestitellä kiinnostavien poikien kanssa
– Asuisinpa jonkun kanssa, joka toisi keskellä yötä särkylääkettä ja kuumemittarin
– Haluan sata uutta tatuointia
– Mitä ihmiset teki kipeenä ennen nettiä
– Mistä tätä räkää tulee
– Miksi sen tietyn vaatekappaleen ostamista pitää pitkittää niin kauan että joku muu ehtii ostaa sen ensin
– Voisin ottaa päikkärit
– Miksi sairastamisesta tulee niin huono-omatunto
– Lopetan sokerin syönnin
– Olisikohan lasten joulukalentereihin jäänyt vielä suklaata
– Paljon räkää voi yhden päivän aikana nenästä tulla
– Saispa jäätelöä kotiinkuljetuksella

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

MOI NYT MÄ OON BRUNETTE

18/01/2016

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAHiuskriisi paheni siihen pisteeseen, että jo tuossa vähän ennen joulua iskin itse päähäni tummanruskean värin. Edelleen houkuttelisi se oman värin kasvattaminen, mutta ajatuskin tuntuu jotenkin ihan mahdottomalta. Itselleni ei millään riitä kärsivällisyys niin kauan kestävään hommaan.

Ja nyt kun tuo tukka on värjätty, niin toki on ikävä sitä vanhaa vaaleampaa ja punaisempaa tukkaa. Huomenna aijon varata ajan kampaajalle. Mietin että jos taas pätkäisisi vaikka vähän lyhyemmäksi? Saa antaa vinkkejä ja mielipiteitä! ETTÄ MITÄ NYT TAAS TÄLLE TUKALLE? Ja hei, otsatukka menee jo melkein korvan taakse!

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

UUDEN VUODEN TOIVEET

15/01/2016

Processed with VSCOcam with 5 preset

Processed with VSCOcam with 7 preset

Processed with VSCOcam with c1 preset

Havahduin tänään siihen, kun ihmettelin jonkun puhuvan Uuden Vuoden lupauksesta. Ihmettelin itsekseni että, hetkonen – eikös se ole Uuden Vuoden toive? Kunnes tajusin että, ei hitto, lupaushan se on. Itsehän olen varmaan viimeiset kolme vuotta tehnyt vain niitä toiveita. Jos niitäkään.

Muistelen että yleisemmät vuosia sitten tekemäni lupaukset vat olleet niitä perinteisiä, kuntoilun aloittamista ja terveellisiä elämäntapoja. Sitä että vastaisin välittömästi myös sähköposteihin on joskus ollut tällä lupausten listalla. Mitä ikinä sille on sattunutkaan, en tiedä… Sillä olen edelleen aivan yhtä onneton siinä(kin) hommassa.

Sitä rupesin sitten miettimään, että miten tämä asia onkaan omassa päässä kääntynyt näin? Lupauksista tullut kepeitä toiveita. Ehkä se liittyy siihen, että olen nykyään itselleni aika armollinen. Enkä turhaan halua asettaa tylsiä rajoitteita tai tiukkoja vaatimuksia itselleni. Vaan nauttia elämästä päivä kerrallaan.

Mitä sitten toivon tältä alkaneelta vuodelta? Sitäkään en itseasiassa ole ajatellut sen tarkemmin. Tottakai haluan olla onnellinen ja tyytyväinen. Viettää aikaa perheeni ja ystävien kanssa. Mutta oikeastaan toivon eniten sitä, minkä tiedän muutenkin toteutuvan. Antaa nimittäin elämän viedä ja yllättää. Sitä minä toivon. Olkoon tämä vuosi taas yhtä täynnä unohtumattomia hetkiä ja tapahtumia, uusia ystäviä, oivalluksia ja ideoita, syvissä vesissä kahlaamista mutta etenkin sieltä nousemista. Parastahan se on silloin, kun ei oikeastaan odota mitään.

Uuden Vuoden aloittaminen reissussa, muissa ympyröissä teki hyvää. Edellisvuonna olimme palanneet juuri uuden vuoden aattoiltana Thaimaasta. Kurvasin taksilla suoraan kentältä kavereiden luokse. Herääminen harmaaseen kylmään aamuun Vuosaaressa, krapulassa kaverin poikaystävän puoli vuotta aiemmin kuolleen vaimon sohvalla ei ehkä ollut sen reissuun jälkeen se ihan paras aloitus. Nyt oli ihanaa kun se arki ei ihan heti alkanutkaan tai todellisuus lävähtänyt päin naamaa, vaan saimme vielä jatkaa leppoisaa lomailua auringossa ja lämmössä.

Näissä kuvissa olemme vuoden ekana päivänä matkalla leikkipuistoon. Sen jälkeen syötiin pizzaa.

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.