JÄTSKIT RINNUKSILLA EI PALJOA HAITTAA

7/05/2015

kesäpojat 1kesäpojat 2 -kesäpojat 5 -kesäpojat 3 -kesäpojat 4 -kesäpojat 6kesäpojat 8kesäpojat 7kesäpojat 12OLYMPUS DIGITAL CAMERAkesäpojat 11

Eilisen rantsupäivän jälkeen oli pakko ottaa pojista myös päivän asu-kuvat. Nauratti niin itseäni, kuten selkeästi monia vastaantulijoitakin, lasten lomalookki. Ei pienintäkään epäilystä millä asiolla täällä ollaan. Turistit liikenteessä, moro vaan.

Löydettiin matkalla myös aivan ihana jäätelöbaari, Pitucca. Nelisenkymmentä itsetehtyä jäätelöä huusivat meitä astelemaan sisään. Ja onneksi mentiin. Maistettiin snikersjäätelöä, minttu-suklaata, kookosta ja aivan ihanaa hubbabubbaa vaahtokarkeilla. Kuten poikien paidoista ehkä näkee. Nam. Olen yrittänyt olla herkuttelematta täällä ihan joka päivä, mutta…

Noi poikien Vimman shortsit on uudet ja itseasiassa ainuat vaatteet jotka tätä reissua varten hankin. Niitä on meillä useammat eri koossa. Noita pienempiä kokoja (Elviksellä 80cm ja Kaapolla 100cm) olen käyttänyt pojilla uikkareina rannalla. Puuvillashortseista lähtee hiekkakin paremmin kun uimapukumateriaalista, joihin se jää inhottavasti sinne kankaan sisälle. Ja kuivuvatkin tosi nopeasti.

Reissun ekoina päivinä oli vähän pilvisempää, mutta sitten alkoi kunnon helteet. Eipä tarvitse paljoa vaatetta ulos pukea. Sen verran, että ihmisten ilmoilla kehtaa kulkea. Yksi ostoskeskuksen vartija kävikin jo eräs päivä ojentamassa. Pojat kävivät sellaisella ulkona olevan ostarin suihkulähteessä vähän viilentymässä. Eikä siinä suihkussa mitään, mutta märkää paitaa ei olisi saanut riisua. Turistit liikenteessä osa 2…

KAAPO: lippis HUF^, aurinkolasit markkinoilta, paita Primark, shortsit VIMMA^, kengät Havainnas
ELVIS: lippis HUF^, aurinkolasit markkinoilta, paita Bobo Choses, shortsit VIMMA^, kengät Bogi ^saatu

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

SALSANAMIA (ARVONTA)

4/05/2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tsuka tsuka tsuk, pao pao jea, naps, klops, ai ai kutisee, pum pum tsi pum, pusi pusi, tsika-tsuka tsik – Tämä on hyvä kuvaus Ipanapa Recordsin uudelleen julkaisemasta Salsanamia levystä. Levy joka tanssittaa niin lapsia kuin aikuisiakin. Ja sopii muuten täydellisesti kuunneltavaksi tänne helteeseen.

Salsanamia oli 80-luvulla suositun lattaribändin Salsamanian tiivistetty kokoonpano. Yhtye teki nimeään kantavan lastenlevyn vuonna 1989 ja noin 600 koulukeikan kiertueen. Tuolloin levy julkaistiin vain vinyylinä. Nyt vuosia kateissa olleet master-nauhat ovat löytyneet ja Henkka Niemistön (mm. Pepe Willberg & Saimaa-levy) upeasti masteroima digitaalinen uudelleenjulkaisu mahdollista.

Koska kyseessä on monien mielestä yksi kaikkien aikojen parhaista suomalaisista lastenlevyistä, on nyt tapahtuva uudelleenjulkaisu varsinainen kulttuuriteko. ”Ipanapa Records on halunnut julkaista levyn jo yli viisi vuotta, mutta master-nauhat löytyivät vasta viime syksynä”, kertoo Ipanapa Recordsin isäksikin tituleerattu Alex Nieminen. ”Levy yhdistelee lapsille ja lapsenmielisille suunnattuja, suomenkielisiä lorutteluja kuubalaisen musiikin parhaimpiin rytmeihin. Yhdistelmä toimii edelleen, 25 vuotta levyn alkuperäisen julkaisun jälkeen.”

”Salsanamia on täysverinen lattaritanssilevy kaikille ikäryhmille”, määrittelee Otto Talvio albumin esipuheessa. ”Salsanamia on pitkä levy, 15 kappaletta, noin 50 minuuttia musiikkia. 1989 se tarkoitti, että levyuria laventavia alataajuuksia oli leikattava, jotta kaikki kappaleet mahtuisivat yhdelle lp-levylle. Nyt basson ystävät voivat huokaista helpotuksesta, sillä tällä remasteroidulla painoksella yhtyeen energinen salsa soi koko komeudessaan”, Talvio jatkaa. Kannet on suunnitellut palkittu graafikko Sanna Mander. Levyn tarinan on kirjoittanut Otto Talvio.

Salsanamia voi kuunnella Spotifyssä, mutta itse ainakin tykkään että levy löytyy löytyy fyysisesti myös hyllystä. Arvommekin Ipanapan kanssa KOLME cd-levyä teidän lukijoiden kesken!

Kommentoi alle jotain hauskaa niin osallistut levyjen arvontaan! Arvonta päättyy sunnuntaina 10.5. Niin ja TÄÄLTÄ voit käydä kurkkaamassa aiheeseen liittyvän tanssivideon… 😀

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

VAPPU ESPANJASSA

3/05/2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERAimageOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAimage

Moi pitkästä aikaa! Tähän väliin tuli näköjään ihan vahingossa pidettyä tällainen parin päivän vappuloma. Päivät meillä on lähinnä kulunut auringossa löhöämisellä, uimisella ja päikkäreillä. Mutta silti ei kuitenkaan koneelle ole jostain syystä ehtinyt. Täällä on käynnissä myös kansainväliset feriat, ja melkein joka päivä ollaan sielläkin käyty ihmettelemässä ihmispaljoutta ja pyörähdettyä parissa tivolilaitteessa. Siitä myöhemmin varmasti lisää!

Vappu Espanjassa sujui aika perinteisesti. Oli vappupallot, vesi-ilmapalloja, nakkeja, simaa ja munkkeja. Istuttiin yömyöhään pihalla perheen kesken ja vappupäivä menikin samoissa tunnelmissa. Myös lätkämatsia katsottiin. Ei siis mitään kovin eksoottista ja erikoista 😀

Lämpöä on piisannut, ja mittari kohoaa päivä päivältä kovempiin lukemiin. Tänään varjossa ollut melkein kolmekymmentä astetta. Niin kuuma että auringossa on jo vähän tukala olla. Minäkin olen vihdoin uskaltautunut vihdoin altaaseen uimaan. Nopeasti se vesi tuossa helteessä lämpiääkin. Nautin kun voi vaan olla, eikä tarvitse suunitella tekemisisään. Mennä kun siltä tuntuu.

Mites teidän muiden vappu meni?

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

YKSI PELASTETTU PÄIVÄ

24/04/2015

mcdonalds 365 pelastettua päivää 1OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAmcdonalds 365 pelastettua päivää 3

Meillä mäkkärissä käynti on yleensä jonkinsortin spesiaalitapaus. Mäkissä käynti toimii meillä lasten kanssa yleensä palkintona. Kuten vaikka lääkärireissun tai onnistuneen kaupungilla shoppailun jälkeen. Esimerkiksi rokotusten ottaminen ei varmaan onnistuisi, ellei tiedossa olisi palkinto-Happy Mealeja. Ja vielä kun syömisen jälkeen pääsee leikkipaikalle riekkumaan niin onhan se kaiken sen arvoista.

McDonald´silla on nyt käynnissä 365 pelastettua päivää-kampanja. Myös meille tarjottiin päivän pelastusta. Pääsimme nimittäin tutustumaan Mäkkärin keittiöön ja tekemään ihan itse omat ateriat. Jännitimme päivää aika paljon etukäteen, viikkon ajan pojat kyselivät joka aamu että ”päästäänkö tänään sinne?”. Olen itse saanut tehdä oman hampparin 6-vuotis mäkkisynttäreilläni ja muistan sen edelleen. Ja olihan se keittiö edelleen jännä paikka ihan näin aikuisiälläkin.

Mäkissä meitä oli vastassa Vilma, jonka opastuksella, käsienpesun kautta, pääsimme keittiöön tutustumaan. Kaapo teki meille hampparit oman maunsa mukaan, juustot viidellä tomaatilla nimittäin. Hyvää oli. Elvis ilmoitti jo sisään astuessamme haluavansa nugetteja. Noissa lastenaterioissa on kivaa että ranskalaisen tilalle saa valittua porkkanat tai omenalohkot sekä juomaksi luomu maitoa. Saa omaatuntoa livennettyä paremmilla valinnoilla.

Meitä kaikkia jännitti aika paljon, kaikki kummalliset ja kuumat sekä jääkylmät laitteet ja asiat, nappulat ja piipitykset… Ymmärsin myös kuinka kiire keittiössä on. Siinä ajassa kun Kaapo meille hampparit hienosti rakensi, tehdään normaalisti reilu kaksikymmentä juustoa. Kyllä siinä arvostus mäkkärin työntekijöistä kohtaan nousi. Kuitenkin keittiössä vallitsi iloinen ja hauska tunnelma.

Koko vierailumme myös ikuistettiin videolle! Siitä hauskasti näkee jännittyneet ilmeemme ja Kaapon ihanan keskittymisen hamppareita tehdessä. Ja se kuullemma olikin kaikista hauskinta. Käykääs kurkkaamassa TÄÄLTÄ video 🙂

Millainen muuten olisi teidän pelastettu päivänne? Mäkkäri pelastaa yhden joka päivä, vuoden ajan. Kiitos hauskasta kokemuksesta, lapset tulevat varmasti muistamaan tämän vielä pitkään. Kuten minäkin 🙂

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

KUVIEN TUNNELMAA

14/04/2015

2014 päiväkotiin-kaapo-camo-mini-rodini-2014 aikuisten-kesken-aamupala-hay-arabia-iittala-vaahto4138OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA2014 ratsastaminen-espanja-äiti-lapsi-kukkaOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAkaverisynttärit4OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAheinäkuu5OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAkaisu turtles asuTurku11Turku12juhannus84juhannus42pihaIla3

En osaa edes sanoa kuinka otettu olen aina kun joku kertoo kuvistani välittyvän tunnelman, kun joku sanoo että fiiliksen pystyy aistimaan ja että kuvistani maistaa elämän. Elämänmakuinen blogi, sitä kuulen usein. Bloggaamisen myötä valokuvauksesta on tullut iso ja tärkeä osa elämääni ja on tosi hienoa että tunnelma välittyy sinne teille saakka.

Neljän vuoden bloggaamisen aikana olen varmasti kehittynyt kirjoittajana, mutta etenkin kuvaajana. Tottakai välineet ovat kehittyneet, mutta ennenkaikkea se kyky vangita hetkiä. Olen aina tykännyt katsella niin kauniita, kuin muullakin tapaa kiinnostavia, kuvia. Joten on hirmuisen hienoa kuulla, että myös joku saa minun kuvistani samalla tavalla jotain irti. On hienoa että omilla kuvillaan, yleinsä ihan tavallisesta arjesta, voi herättää muissa erilaisia tunteita tai herättää keskustelua. Jollain tapaa voin olla ylpeä myös siitä, että kuvani tunnistetaan juuri minun ottamiksi. Ja tietysti on ihana että niistä ihan tavallisista arkisista hetkistä jää muistoja myöhemmin katseltavaksi.

Sain kunnian olla ehdolla tulevissa Indiedays Blog Awardeissa, Lumoavimmat kuvat kategoriassa. Kiitos tästä kuuluu teille, jotka blogiani sinne ehdotitte. Tässä sarjassa palkitaan sellainen bloggaaja jonka kuvat pysäyttävät, jotka ovat persoonallisia ja joista välittyy tunne.

Sarjoja on yhteensä kuusi, ja upeita ehdokkaita kymmenittäin. Kaikkien äänestäneiden kesken muuten arvotaan lippuja juhlaan jossa voittajat palkitaan. TÄSTÄ siis pääsette äänestämään. Kiitos siis kaikille äänestäneille ja äänestäjille jo etukäteen!

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.