DUPLO ARVONTA

19/02/2013

Olin jonkin aikaa sitten Lego Duplon järjestämässä tapahtumassa tutustumassa tarkemmin Legoon ja sen historiaan sekä uuteen Taaperoille suunnattuun Duplo-sarjaan. Legihan on loistava keksintö, samoin kun sen tuplasti suurempi sisarus Duplokin. Palikat saavat lasten mielikuvituksen laukkaamaan ja niistä voi rakentaa oikeastaan mitä vain. Tiesittekö muuten että pikkulegot sekä duplot sopivat myös yhteen! Taaperon rakennussarjojen palikat ovat hieman suurempia kun ihan tavalliset duplopalikat mutta toki myös yhteensopivia niiden kanssa.

Nyt minulla on ilo arpoa teille uuden Taaperosarjan setit! Osallistua voit kommentoimalla nimimerkin kanssa alle. Arvonta päättyy ensi viikon torstaina, eli 28.2. Arvonnassa on kolme voittajaa ja joikainen saa yhden Taaperosetin.

Taaperon rakennus -ja leikkikuutiot – Tuote sisältää 17  palikkaa ja osaa. Mukana on mm. ikkunakuutioita, karhu ja kuviopalikoita. Rasian kansi toimii rakennusalustana.

Taaperon rakennus -ja hinauslelut – Tuote sisältää 15 palikkaa ja muuta osaa. Mukana on mm. vedettävä vaunu, kuviollisia ja erikoissuuria palikoita.

Taaperon ensimmäinen rakennussarja – Tuote sisältää 37 palikkaa, joukossa on mm. silmin koristeltuja palikoita. Rasian kansi toimii myös rakennusalustana.

Arvonta onnea! – Tässä arvonnassa on triplavoittomahdollisuus!

ARVONTA ON PÄÄTTYNYT! KIITOS KAIKILLE!


ILOA, VÄRIÄ JA LÄMPÖÄ

16/02/2013

Kävin viikolla pyröhtämässä kaupungilla ja ilokseni huomasin että monessa paikassa oli vielä rekit pullollaan aletavaraa. Itselleni ostin kolmenkympin paidan neljällä eurolla (joka tosin päätyy tyynynpäälliseksi) sekä kuudenkympin hameen kympillä.

Elviksen uusi pipo ja lapaset maksoivat yhteensä huimat kaksi euroa. Ne löytyivät H&M Kidsistä ja kokojakin oli ihan kohtalaisesti jäljellä. Mustan talven jälkeen kaipaan nyt todella väriä ja sitä siis sain taas vähän lisää. Sekä lapaset että pipo ovat acrylliä, mutta molemmissa on myöskin sisällä pehmoinen fleecevuori, joten materiaali ei kutita. Hanskat tyttöjen baby puoleta (nissä on piparkakku vaaleanpunainen vuori, heh) ja pipo poikien baby puolelta.


BUGABOO BUFFALO

13/02/2013

Vannoutuneena Bugaboo-ihmisenä/fanina/käyttäjänä/sanansaattajana on pakko kirjoittaa näistä Bugaboon uutuuskärryistä, eli Buffaloista. Käsitykseni mukaan Buffalot tulevat pikkuhiljaa Cameleoneiden tilalle, kun niiden valmistus lopetetaan.

Jos joku ei vielä tiennyt, niin meiltä löytyy sekä cameleonit sekä donkeyt. Ja nämä buffalot ovat siis niiden risteytys. Joku muukin on siis näemmä ajatellut samaa, että jos cameleonin ja donkeyn parhaan ominaisuudet laitettaisiin samaan pakettiin, saataisiin aikaan aivan täydelliset kärryt. Ja niin tässä näyttää nyt käyneen!

Hyvää rattaissa on suuret kääntyyvät etupyörät, iso ja avonainen tavarakorti, pieni ja näppärä koko, istuinosan kääntäminen joko kasvot tai selkä – menosuuntaan sekä kolmeen eri asentoon, kääntyvä kantokahva ja kokonaisena kasaaminen. Täysin uusi juttu on pidempi aurinkosuoja, joka sekin näyttää tosi toimivalta. Lisäksi näissä on bugaboon tuttu ominaisuus, rungon kahden pyörän varaan laittaminen, jolloin rattaita voi vetää kevyemmin perässä vaikka hiekkarannalla. Kantokahva kestää 9 kilon painon ja istuinosa 23 kiloisen lapsen (aiemmin taisi olla 17 kg). Istuinosakin on pidempi kuin ennen, joten siihen mahtuu mukavasti jopa 4(-5) vuotiaana.

Miinukseksi laskisin sen ettei työntöaisa ole käännettävä heittoasia, kuten cameleonoissa. Toisaalta tätä omisnaisuutta tulee käytettyä melko vähän, ja ilman sitä aisa on kestävämpi. Toinen juttu on ilmakumipyörät. En edelleenkän ole tottunut siihen että renkaita täytyy välillä täyttää ja että ne saattavat puhjeta. Kolmas miinus on se, etten keksi minkäänlaista tekosyytä miksi meidän pitäisi saada nämä!!!

Buffalot on siis suunniteltu ihan kaikenlaiseen menoon ja maastoon, toisin kun cameleonit ovat enemmän kaupunkijuttu. Bugaboon sivuilla olevasta videosta käy ilmi että kärryillä pitäisi päästä kulkemaan niin maassa, meressä kuin ilmassakin, autiomaassa, napajäätiköllä, suolla kuin puhvelilauman keskelläkin… Myyntiin buffalot tulevat 15.3, hintaa ei ole vielä ilmoitettu.

Ja psssst. Eräältä Ruotsalaiselta lastentarvikemerkiltä on tulossa myös ihan uudet rattaat kevätmarkkinoille, kerron niistä piakkoin!


PLAYTRAY VOITTAJA

4/02/2013

Täältä kuumehourulan keskeltä, olen vihdoin saanut valittua Playtray arvonnan voittajan. Oli hurjan hauska miten moni lähti mukaan tähän vähän erilaiseen arvontaan. Arvontaan osallistuminenhan velvoitti nimittäin myös kirjoittamaan vieraspostauksen blogiini. Testaajan postauksen, jossa voittaja kertoo kokemuksistaan tarjottimesta ja vielä mielellään kuvien kera.

Voittajan valinta oli todella todella vaikeaa, ihan oikeasti haluaisin lahjoittaa tarjoittimen kaikille (paitsi sille joka uhkasi viedä kaikki lukijani vieraspostauksen avulla, heh). Sillä tosiaan myös tiedän x2 millaista on pienen ruokailu ja mikä sotku sitä usein syntyy.

Kaikkien perustelut siis olivat hyviä, moni liittyi puhtauteen tai perintöpöydän säilymiseen. Joukossa oli myös hyvin liikuttavia kommentteja, kuten että äiti ja lapsi haluavat enemmän yhteistä aikaa, nyt kun suurin osa menee siivoamiseen. Kannattaa käydä lukemassa kommentteja, sieltä saa myös hyvää vertaistukea.

Lopulta sydämeni (ja tarjottimen) vei hellyyttävä kommentti Katriliinalta:

Oi, tuo olisi täydellinen 1-vuotislahja ystävänpäivänä täyttävälle tyttärellemme! Mikä olisikaan ihanampaa kuin maistella ensimmäistä kakkupalasta ikiomalta pikku pöydältä?

Onnea siis kovasti sinne ja kuulemme toivottavasti kuun lopussa mitä pieni tyttö perheineen on Palytraystä tykännyt. Kiitos vielä kaikille osallistuneille sekä Playtraylle! Testipostauksen yhteydessä voisin varmaan antaa teille alekoodin Playraylle, jos oman tarjottimen hankinta on ajankohtainen. Läpinäkyvän, valkoisen ja mustan tarjottimen lisäksi valikoimissa on nyt uusi limited edition väri; punainen!


PLAYTRAY TESTAAJAKSI?

22/01/2013

Kuka ei vielä tunne Playtraytä? Stokken Trip Trapp tuoliin sopiva tarjotin on todellinen arjen pelastaja. Se on helppo pyyhkiä tai huuhdella hanan alla puhtaaksi ja sen reunat estävät kaatuneen juoman valumista lattialle. Sopii hyvin sormiruokailijalle, itse syömään opettelevalle kuten myös isommallekkin lapselle. Toimii myös askartelualustana.

Olisitko sinä innokas testaamaan Playtraytä? Arvon nimittäin yhden vapaavalintaisen tarjottimen, mutta tämä ei olekkaan ihan tavallinen arvonta. Tarjotin voi olla sinun jos olet halukas kirjoittamaan ja mahdollisesti myös kuvaamaan käyttökokemuksiasi Playtraystä. Saat nimittäin kirjoittaa vieraspostauksen blogiini, joka sitten julkaistaan täällä mahdollisten kuvien kanssa. Osallistumalla arvontaan sitoudut siis kirjoittamaan rehellisen arviosi tuotteesta. Eikö kuulostakkin hauskalta?!

Jos innostuit ja tahdot osallistua, kirjoita alle perustelut miksi juuri te tarvitsisitte Playtray tarjottimen? Arvon voittajan kolmen parhaan perustelun joukosta! Runosuoni siis sykkimään ja onnea jo etukäteen (viikko aikaa)!