VIIKSIVALLUT

14/03/2013

viikset sammy

Viiksihurmio ei tunnu laantuvan, päinvastoin. Muistelisin että ehkä noin puolitoista vuotta sitten huomasin yhtäkkiä viiksien olevan muotia, siis muuallakin kuin miesten nenien alla. Mustia paksuja viiksiä alkoi näkymään yhä enemmän sisustuksessa, vaatteissa ja koruissa. Eräissä häissä posaarasimme valokuvausseinällä kaikki erilaisissa viiksissä.

viiksi tuotteita

Viiksifanin mekka taitaa olla ihana krääsäkauppa Tiger. Siellä viiksiä löytyy ainakin keittiö, toimisto -ja kylppäritavikkeista. On viiksiteippiä, viiksimukia, viiksisuolasirontinta, viiksitiskirättiä, viiksenmuotoisia pesusieniä ja muistilappuja, viiksikuvioisia alusvaatteita.. Vaikka mitä siis. Mutta toki muualtakin saa. h&m:n pienten poikien osastoille tulee pikkuhiljaa hauskoja viiksiyöpukuja sekä alushousuja. Ainakin Jumbossa ja Tampereella kuulin näitä jo olevan myymälöissä. Ja netin ihmeellisestä maailmasta löytyy tietysti lisää: tutteja, julisteita, erilaisa koruja, kännykänkuoria, oikeastaan mitä vaan.

Viiksillä vai ilman?

Yläkuvassa olevat taulut muokattu Sammy Rosen I ♥ TV printeistä.


VIERASPOSTAUS: PLAYTRAY-TESTAUS

27/02/2013

Innolla julkaisen nyt ensimmäistä kertaa blogissani lukijan tekemän postauksen. Tämä ensimmäinen juttu koskee taannoin arpomaani Playtray-tarjotinta Stokken Tripp Trapp tuoliin. Moni oli halukas pääsemään testaajaksi ja vieraskirjoittajaksi, tällä kertaa joukosta vaitsin Katjan ja hänen hiljattainen vuoden täyttäneen tyttärensä. Mutta ehdottomasti jatkan tätä viesraspostaus-sarjaa jatkossakin! Ehdotuksia aiheista saa laittaa! Tässä tulee Katjan kirjoittama kiva juttu, söpöine kuvineen, tarjottimen tastaamisesta:

Onnetar suosi meitä joitakin viikkoja sitten, kun voitimme oman Playtrayn täältä Mami go go-blogista. Posti kiikuttikin vauhdikkaasti kauniin ja käytännöllisen palkintomme, jota olemme saaneet rauhassa testailla. Omaa silmääni meinaan miellyttää kovasti sekä moderni muotoilu että maitolasin omainen väri, josta kuultaa hieman läpi.

Playtray tarjoaa lapselle ruhtinaallisen tilan touhuta tai syödä omalla tuolillaan tilavan pöytälevyn ääressä. Pöytälevyn kunnolliset laidan (n.2cm) huolehtivat, ettei eväkset tai aarteet vahingossa pääse tippumaan pienten hyppysten ulottumattomiin. Vaan toki vikkelät sormet ehtivät nakata välistä laidan ylikin yllätyksiä vanhemmille sekä vanhempia innokkaammalle koiralle. Laidat pitävä myös läikkyneet juomat paremmin asioissa, sekä on oivallinen sormiruokailijan ”työkalu”. Lautaset voi nakata nurkkaan, kun gourmet voi asettaa suoraan Playtraylle herkuteltaviksi.

Playtrayn asennus on uskomattoman helppoa. Pöytälevy yksinkertaisesti vain nostetaan paikoilleen ja pois, ei monimutkaisia asennuksia. Tämä yllätti positiivisesti! Playtray todella lunastaa lupauksensa nopeasta irrottamisesta ja helposta puhtaanapidosta. Pöytälevyn mentyä sotkuun, se on kädenkäänteessä nostettu irti, tiskipöydän luona, harjalla ja pesuaineella harjattu puhtaaksi. Huuhtelussa tosin saa käyttää hieman taituruutta tiskipöydän luona pestessä. Yksitasoisessa asunnossa menisinkin kylppäriin suihkun alle huuhtomaan levyn, vaan meillä en viitsi toiseen kerrokseen lähteä, kun onnistuu pienellä taiteilulla keittiössäkin. Pienemmät sotkut on helppo pyyhkäistä rätilläkin pois.

Ja nyt on testattu käytännössäkin, että Playtray passaa mainiosti ja ongelmitta myös vanhemman malliseen Tripp Trappiin, koska meidän tuolimme on suvussa kulkeva ”perintökalleus” vuosimallia 2002. Vauvasetin kaaren ja pöytälevyn reunan väliin jää 1-4cm vaihteleva rako, joka ei mielestäni häiritse käyttöä. Tätä rakoa ei ilmeisesti tule uudempaan malliin asennettuna tai sitten se on pienempi.

Ainoa miinus (jonka nyt ehkä vähän tekemällä väännän) on se, että pöytälevy on niin tilava, että muodostaa isohkon kokonaisuuden yhdessä tuolin kanssa. Eli jos on ahtaat tilat, kannattaa mittailla mahtuuko levyä käyttämään järkevästi. Plussana taas tähänkin se nopea asennus paikoilleen ja pois, jolloin levyn voi nostaa säilytykseen pystypäin seinän viereen tms. sopivaan rakoon, jolloin se ei vie tilaa muina aikoina.

Suuret kiitokset vielä tästä upeasta palkinnosta! 1-vuotiaalla synttäritytöllämme piisaa vielä rutkasti ruokailu- sekä askarteluhetkiä Playtrayn ääressä.

— Kiitos vielä Katjalle perheineen!

Playtray tarjoaa lukijoilleni loppuviikon (2.3 saakka) -15% alennuksen kaikista Playtray-tarjottimista koodilla MamiGoGo. Tilausta EI voi valitettavasti maksaa verkkomaksulla, vaan koodi kirjoitetaan viestikenttään, ja 15% alennus huomioidaan laskussa.

Playtrayn facebook sivulla on myös käynnissä tarjottimmien arvonta, joten jos sellainen kiinnostaa niin klik tykkäämään ja mukaan arvontaan.


RETRO REVOLUTION

26/02/2013

Poikien huoneessa on jotain uutta, raikasta ja retrohtavaa. Nimittäin Elodie Detailsin Retro Revolution Light kuosiset lakanat ja muuta pientä kivaa uudesta Home-mallistosta. Huone on nyt todella kirjava, sillä en nyt vain jaksanut vaihtaa uusien lakanoiden myötä mattoa ja verhoja (vaikka sellaiset löyvätkin). Mutta saahan lastenhuoneessa olla väriä!

Elodielta tuli hiljattain markkinoille Home-mallisto jossa on lakanoiden lisäksi säilytyskoreja, unipusseja sekä pinnasängyn pehmusteita. Värejä on kolme, tämä kuviollinen retro, vaaleanpunainen jossa prinsessateksti sekä ihan valkoinen jossa lakanoissa on kauniit pienet laskokset. Kaikki materiaalit ovat luomupuuvillaa ja etenkin nuo valkoiset lakanat ovat ihan mielettömän pehmeät, kuin silkkiä.

Pussilakanat taitavat olla tarkoitettuja vauvan pinnasänkyyn, mutta vaikka Kaapo jo nukkuu isossa sängyssä on hänellä käytössään vielä tuollainen vähän pienempi peitto. Niin pussilakanoiden kuin peittojenkin koot vaihtelevat paljon valmistajasta riippuen. Kaapon, muistaakseni Askosta ostettu, untuvapeitto sattuikin sopimaan juuri hyvin Elodien pussilakanaan jonka koko on 100x130cm. Näitä lakanoita voi siis mielestäni käyttää kokonsa sekä ulkonäkönsä puolesta ainakin jonnekkin koululaiseksi saakka.

Kivoja ja yksinkertaisia pinnasängyn suojuksia ei mielestäni ole myöskään markkinoilla yhtään liikaa. Näissä Elodien pehmusteissa on vielä kätevä tasku jossa voi vaikka säilyttää varatutteja ja vesipulloa. Säilytyskorit myös tuntuvat ja näyttävät kivoilta. Ne ovat tukevia, todella tilavia sekä konepestäviä.

Vaikka en ole mikään suuri retrohenkisten kuosien ystävä, tässä Elodien raikkaassa kuosissa on jotain mistä pidän, ehkä se on nuo värit, yksityiskohtaiset kuviot sekä juurikin se raikkaus. Retro Revolution Lightiä löytyy nyt myös muista Elodien tuotteista, kuten vilteistä, tuteista ja ruokalapuista. Lisäksi myyntiin on nyt tullut muutaman lukijankin kyselemät Alpple Of My Eye-kuosin tarvikkeet. Se taitaakin olla tällähetkellä myös oma suosikkini.


ARSKAT

25/02/2013

Aurinko se vain jaksaa porottaa päivästä toiseen, miten ihanaa! Kaduilla kuuluu keväinen lorina kun lumet lähtevät sulamaan ja pian se virallisesti onkin, kevät! Kevätaurinkohan, vielä ydistettynä valkoisiin hankiin on tunnetusti erittäin voimakaasti säteilevä ja iholle sekä silmille jopa vaarallinen. Siksi ihon suojaaminen suojakeroimilla sekä silmien suojaaminen aurinkolaisella on tärkeää. Itse ainakin huomaan että jopa muutaman puistoilun jälkeen nenänpäähän ilmestyi kevään ensimmäiset pisamat. Silmät rupevat myös helposti vuotamaan kirkaalla säällä, joten arskat on oltava.

Vuosia olen ostanut halpoja muovisia laseja, ja niitä onkin kulunut useampia yhden kesän aikana. Lisähaastetta hommaan on myös tuonut nuo lapset, joita äidin aurinkolasit ja niiden irtoavat sangat kovasti kiinnostavat. Pari kesää sitten sain Lasselta lahjaksi VANSin lasit, jotka eivät nyt sinällään kovin kaliit olleet, mutta tunne-arvoa niillä on sitäkin enemmän. Huomasin että ehkä niistä laseista sitten kuitenkin tulee pidettyä paremmin huolta, jos ne ovat oikeasti mieluiset eikä takarauvossa ole tieto siitä että rikkimenevien tilalle saa parilla eurolla uudet. Niinpä ajattelin olevi nyt tarpeeksi aikuinen ostamaan vähän paremmat aurinkolasit. Kuvassa näkyvät mustat Ray Ban Meteorit. Ei nuokaan mitään satoja euroja maksaneet, mutta reilu satasen kuitenkin. Tykkään!

Lasten aurinkolasi-tilanne ei taas ole kovin hyvällä mallilla. Etenkin noiden pienen silmien suojaaminen on tosi tärkeää. Luin hiljattain jonkun jutun, jossa kerrottiin suomalaisten suojaavan lasten ihon hyvin auringolta, mutta silmien suojaaminen on retuperällä. Lasten laseja valiteaasa kannataakin huomioida se, että lasit suojaavat myös sivultapäin. Tällaisia hyviä laseja myyvät pääosin vain lastentarvikeliikkeet sekä optikot. Vaatekapoista ja marketeista löytyy pääosin söpöjä, aikuistenmalleista tehtyjä laseja lapsille. Ne näyttävät kivalta, mutta eivät suojaa kunnolla. Tietenkin parempi sellaiset kun ei mitään.

Elvis on joutunut tyytymään ikivanhoihin vauvakokoisiin BabyBanzeihin. Mielestäni ne ovat susirumat. Isoveljeltä saisi perintönä opiikkoliikkeestä aikoinaan osteutut Cebet. Eivät nekään mitään kauniit ole, mutta harvoin muuten ovat. Niin ja ne ovat nyt jossain hukassa hyvässä jemmassa. Muistan kun noita Ceben laseja ostettiin, vaihtoehdot olivat sini-vihreät, vaalensini-siniset tai vaalenpuna-lilat tai vaalenpuna-valkoiset-limet. Ja hintaa 50 eurolla, sillä summalla voisi mielestäni panostaa vähän ulkonäköönkin.

Kaapolla ei ole tällähetkellä kunnollisia laseja. Ainoat ovat nuo päässä olevat Samama McQueen prillit. Ne toki ovat hänelle erittäin mieluiset, äidille ei niinkään… Onpahan edes jotkut!

Muutama viikko sitten postasin blogin Facebook sivulla Suomeen pian tulevista Babiatorsin vauvojen ja lasten aurinkolaseista. Ne ovat täysin BPA-vapaat ja mikä parasta, niissä on vuoden Lost and Found takuu! Mahtava juttu lasten ulkona käytettävälle tuotteelle.

Menen huomenna, monen muun bloggarin tavoin, tutustumaan Babiatorsin laseihin jotka siis rantautuvat pian Eurooppaan. Engannissa ne pääsevät myyntiin Harlloldsille, Suomessa Bebesiin. Lasit näyttävät minusta ihan kivoilta ja voisin hyvin sellaiset lapsilleni ostaa. Etenkin kun Sahah Jessica Parerinkin tytöillä on samanlaiset, he heh. Näistä siis varmasti juttua enemmän myöhemmin.


KOMPAKTIT MATKAKUMPPANIT

22/02/2013

Ratasasiaa taas tässä terve! Blogia ainakin pidempää seuranneet ja lastentarvikkeista, kuten rattaista, kiinnostuneet tietävätkin enemmän luottokulkupeleistämme. Käytöstä meiltä löytyy siis Bugaboon Cameleonit sekä Donkeyt. Molempia käytetään yhdessä ja erikseen, molemmilla, toisella tai seisomalaudalla, milloin mitenkin. Autoa meillä ei ole joten liikumme pääosin aina julkisilla, useinmiten ratikalla. Siitä syystä minulla onkin rattaissa ollut korkeat kriteerit ja odotukset, onneksi olen voinut olla tyytyväinen molempiin bugiksiimme.

Kaapo täyttää pian 3,5 vuotta ja onkin viimeaikona kulkenut lähes poikkeuksetta kävellen tai seisomalaudalla. Ihan jo senkin takia että lumessa molempien työntäminen tuplissa on tosi raskasta. Ykkössuosikki vaihtelee, kuukasi sitten olisin sanonut suosikkini olevan donkeyt mutta nyt taas viimeaikoina olen käyttänyt enemmän cameleoneita. Ehkä lähinnä siksi että niihin saa seisomalaudan, donkeyyn tarvittavaa seisomalauta-adapeteria kun meillä ei ole.

Olemme viimeaikoina myös miettineet enemmän donkeyjen myymistä. Se ei ihan vielä ole ajankohtaista, mutta eiköhän senkin aika valitettavasti vielä tule. Mutta koska liikumme paljon, etenkin nyt taas kevään ja kesän tullessa saatamme viettää koko päivän ulkosalla, on hyvä että molemmat pääsevät välillä rattaisiin huilaamaan tai ihan kunnolla nokosille.

Olemme lähdössä Elsan kanssa ensi kuussa Siljan Muksumaanantain lähdöllä Tukholmaan. Sinne ajattellin ehdottomasti ottaa donkeyt mukaan. Laivalla ne kulkevat monona ja taas maissa molemmat lapset kyydissä duona. Kun aika maissa on rajallinen, on mukavempi saada molemmat lapset kuljetettua samassa syssyssä, eikä murehtia ylimääräisestä. Luulisi molemmille myös maistuvan päikkärit risteilyillan jälkeisenä päivänä.

Mutta entäs sitten huhtikuussa tuleva Espanjan reissumme, ja päässäni kohta jo ongelmaksi muodostunut reissurattaiden valinta. En osaa nimittäin päättää että kummat otan mukaan. Kauhea ongelma eikö! Molemmissa kun on puolensa. Cameleonit on kätevä pakata ja kuljettaa, donkeyjen ruumassa hajomista pelkään. Cameleoneilla pääsee kulkemaan kapeimmistakin paikoista, donkeyillä ei niin kapeasti. Cameleoneihin ei saa kuin yhden lapsen, molemmat nukkuvat kuitenkin päiväunet. Reissun aikana on varmasti useampi päivä kun olen aivan kaksin poikien kanssa, tuntuu turvallisemmalta sekä helpommalta että saan heidät molemmat (vyötettyä kiinni) rattaisiin. Cameleonit mahtuvat oikeastaan minkä tahansa auton takakontiin, donkeyista saisi taas molemmille pojille ”hätä”turvaistuimet mahdollisille taksimatkoille. Donkeyden kyytiin taas mahtuu enemmänkin tarvikkeita retkiä varten, mutta ei camaleonitkaan mitenkään mahdottoman vähän vedä. Tämä vaatii siis edelleen punnitsemista, onneksi reisuun on vielä hetki aikaa. Mukava olisi kuulla kokemuksianne ja mielipiteitä!