MUMMOLASSA

18/07/2015

mummola 27mummola 4mummola 5mummola 6mummola 13mummola 8mummola 2mummola 9mummola 10mummola 3mummola 14mummola 7mummola 15mummola 26mummola 12mummola 16mummola 17mummola 18mummola 19mummola 20mummola 21mummola 23mummola 24mummola 25

Oltiin poikien kanssa muutama yö mummolassa. Rakastan tuota paikkaa yli kaiken, asuin itse siellä siihen saakka kunnes kotoa muutin pois, reilu kymmenen vuotta sitten. Nykyään isossa talossa tosiaan asustelee mummoni sekä muutama vuokralainen. Ihanaa että on tuollainen paikka missä rentoutua täysin.

Talo on saaressa ja suunnilleen keskellä metsää. Oli pitkästä aikaa ihana nukkua täydellisessä hiljaisuudessa. Ei mitään liikenteen melua missään. Piha on täynnä kukkia, marjoja, sieniä ja yrttejä. Pihapiirissä asustelee myös pupuja ja peuroja. Joskus metsässä vastaan saattaa tulla kettu tai hirvi ja naapuripellolla asuu kesäisin lampaita.

Ihanaa että on tällainen paikka mihin välillä paeta kaupungin hälinää. Tekee hyvää pojillekkin nähdä vähän toisenlaista elämää betoniviidakon sijasta. Ja ihanaa on tottakai myös se, että mummini on nuori ja jaksaa vielä touhuta lasten lasten -ja lasten lasten lapsiensa kanssa. Käydä soutelemassa ja metsäretkillä. Ihania muistoja.

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

IHANA JUTTU

16/07/2015

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

Aika ihana juttu maata auringossa laiturilla, kun samaan aikaan lapset ja mummi tekevät piirakan itse keräämistään metsämansikoista, mustikoista ja raparperista. Ei mulla just nyt muuta.

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

DYSON VARSI-IMURI ARVONTA

28/06/2015

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Meillä on perinteisesti isompi siivouspäivä perjantaisin. On kiva viettää viikonloppua siistissä kodissa ja siksi päiväksi on valikoitunut tuo. Mutta uuden valkoisen lattian myötä myös siivousurakka on kasvanut. Tuossa lattiassa nimittäin näkyy KAIKKI. Yksikin tumma hius pistää silmään vaikka toiselta puolelta huonetta. En ole mikään himosiivoaja, ja hyvä keino onkin silloin pitää tavarat minimissä ja sisutus minimalistisena, mutta tuon lattian siivouksen kanssa ei ole mitään vippaskonsteja. Sitä on imuroitava oikeastaan joka päivä.

Tässä kohtaa voinkin sitten esitellä uuden en ymmärrä miten olen aiemmin pärjännyt ilman tätä – tuotteen. Eli uuden Dyson V6 Total Clean varsi-imurini. Loistava kapistus jolla saa helposti ja nopeasti hiekat eteisen matolta tai ruoan muruset ruokapöydän alta, ilman että tarvitsee isoa imuria kaivaa joka päivä siivouskaapista. Varsi-imuri on myös senverran kevyt ja helppo käyttää että pienet lapsetkin on kiva ottaa mukaan avuksi siivoukseen.

Johdoton imuri on ehkä pienikokoinen ja kevyt, mutta imuteholtaan huippuluokkaa. Mukana tulee erilaisia suuttimia eri ponnoille ja hankaliin paikkoihin. Imuria voi käyttää varren kanssa tai rikkaimurin tapaan. Tehokas suodatus nappaa allergeenit ja pitää poistoilman puhtaampana. Akku kestää noin 20 minuuttia ja imurin mukana tulee myös seinään kiinnittettävä latausteline. Mietinkin että imuri on sen verran hauskan näköinen kapistus, että ihan hyvin sitä voisi säilyttää jossain esillä seinätelineessään.

Noita Dyson varsi-imureita on tullut nyt useampi eri malli, erilaisille tarpeille. Tämä V6 Total Clean on niistä imureista kaikkein monikäyttöisin ja täydellinen erimerkisi eläintalouksiin. Uudenlaisella suulakkellaa poistuvat samalla roskat, kuin pienen pieni pölykin. Varsi-imureissa käytetään samaa syklonointiteknologiaa kuin tavallisissakin Dyson imureissa. Siinä voimakas keskipakovoima linkoaa pälyn ja lian ilmasta suoraan imurin säiliöön. Käykääs vaikka katsomassa videoita tuolta Dysonin facebookista, aivan huippu laite!

Kaipaisikos teidänkin huusholli uutta imuria? Minulla olisi nimittäin yksi samanmoinen V6 Total Clean teille arvottavaksi! Kommentoi tähän postaukseen pe 3.7 mennessä mikä on suoskkiksi tai inhokkisi siivouksessa. Rakastatko vessan pesua vai vihaatko kenties pyykkien ripustamista? Arvon kaikkien osallistujen kesken siis Dyson V6 Total Clean johdottoman varsi-imurin oheistarvikkeineen. ARVO 549 eur. Arvonta on blogin lisäksi tällä kertaa myös facebookin puolella, siellä tykkäämällä ja kommentoimalla arvontalinkkiä voi siis tupalata mahdollisuudet voittoon! Onnea kaikille!

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

POIKIEN KESÄLOMALISTA

24/06/2015

imageimageimageimageimage
Kirjoittelin jo itse aiemmin listaa siitä, mitä kaikkea haluaisin kesällä tehdä. Mutta tänään aamupalapöydässä kyselin pojilta että mitä toiveita heillä olisi. Ensimmäisen lomaviikon pojat viettivät isän kanssa mökillä, josta palasivat eilen kotiin. Elviksen kesti aluksi hetki tajuta ettei kesäloma tarkoita sitä että lähdettäisiin uudestaan jonnekkin reissuun. Mutta alkoihan se poikienkin lista pikkuhijaa rakentua. Täytyy sanoa että minäkin voisin tehdä kaikkea samaa, luulen että aika kiva loma on tulossa.

Kesälomalla Kaapo ja Elvis aikovat:

-mennä uimaan
-syödä jäätelöä
-käydä puistossa
-ladata uusi peli pädille
-käydä visulahdessa
-kutsua kavereita kylään
-mennä retkelle
-syöttää lampaita
-nukkua pitkään
-mennä sateella sealifeen
-harjoitella kirjaimia
-pitää leffailta
-leikkiä
-mennä thaimaahan ja espanjaan

Tänään kuitenkin käytiin ihan vaan kaupungilla vähän aleostoksilla, lohikeitolla ravintolassa ja maitoa ostamassa huolto-asemalta. Oli tarkoitus lähteä pienestä sateesta huolimatta myös pyöräretkelle, mutta laattikkopyörästä olikin kumi TAAAAS tyhjä. Ehkä huomenna.

Mitäs teidän lapset aikovat kesälomalla tehdä? Ja kuinka pitkään teillä muuten ollaan lomalla?

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.