SININEN

17/04/2013

sininengugguu 704gugguu 700bugaboo

Ostin hiljattain kaverilta cameleoneihin uuden sinisen kuomun. On hassua miten mieli muuttuu, vielä muutama vuosi sitten en tykännyt sinisestä väristä yhtään. Mielestäni juuri tämä samainen sininen väri oli silloin bugaboon rumin. Nyt sähkönsininen alkaa valtaamaan yhä enemmän tilaa myös omassa vaatekaapissani.

Entisen oranssin ja vihreän fleecekuomun jälkeen tämä sininen tuntuu todella raikkaalta, donkeyssäkin meillä on mustat kangasosat. Bugiksissa tykkään myös siitä, että rattaiden ilmettä voi vaihdella helposti erivärisillä kuomuilla, lämpöpusseilla ja istuinosilla. Uutena nämä vaihdettavat kangasosat maksavat maltaita, mutta aika hyvin niitä löytyy nettikirppareilta tai kavereilta kyselemällä. Kaava näissä kuomuissa on hyvin yksinkertainen, joten vähänkin näppäräsorminen ompelisi mieluisesta kankasta ihan uniikit kuomut.

Päätin muuten että otan sittenkin reissuun mukaan vain nämä yhden lapsen rattaat seisomalaudalla, lisäksi matkassa kulkee taapero Tula -kantoreppu. Toivottakaa onnea!!!


ILOA, VÄRIÄ JA LÄMPÖÄ

16/02/2013

Kävin viikolla pyröhtämässä kaupungilla ja ilokseni huomasin että monessa paikassa oli vielä rekit pullollaan aletavaraa. Itselleni ostin kolmenkympin paidan neljällä eurolla (joka tosin päätyy tyynynpäälliseksi) sekä kuudenkympin hameen kympillä.

Elviksen uusi pipo ja lapaset maksoivat yhteensä huimat kaksi euroa. Ne löytyivät H&M Kidsistä ja kokojakin oli ihan kohtalaisesti jäljellä. Mustan talven jälkeen kaipaan nyt todella väriä ja sitä siis sain taas vähän lisää. Sekä lapaset että pipo ovat acrylliä, mutta molemmissa on myöskin sisällä pehmoinen fleecevuori, joten materiaali ei kutita. Hanskat tyttöjen baby puoleta (nissä on piparkakku vaaleanpunainen vuori, heh) ja pipo poikien baby puolelta.


SEISOMALAUTA

12/03/2012

Ostin viime talvena huutonetistä Bugaboo seisomalaudan. Se oli halpa, 11 euroa joten pakkohan se oli saada.
Tänään testasimme lautaa ensi kerran käytössä.

 

Kaapo ei olisi halunnut aluksi millään mennä laudan kyytiin. Se pelkäsi sitä ja sai hirveät paniikkiraivarit. Lopulta saatiin suostuteltua se kyytiin, sanottiin että se on skettilauta. Matka kauppaan ja takaisin meni yllättävän hyvin. Olin ihan varma että se karkaa, hyppii pois, kaatuu ja tippuu laudalta ainakin sata kertaa, mutta ei. Ainostaan vähän alkoi temppuilemaan, hyppimään, potkimaan vauhtia ja seisoi yhdellä jalalla. Ihan kuin skeitillä.

Rattaita jouduin työntämään niin että kävelin toisella sivulla, etten potkisi lautaan. Ihan hyvä niitä oli niinkin työnnellä, en sitten tiedä viettävätkö ne toiselle puolelle kun talvipyörät vaihtaa pois.

Vaunukoppaa en jaksanut vaihtaa, Elvis viihtyi hyvin makuuasennossa istuinosassa. Tuskin jaksan enään vaihtaakkaan, kohta se jo mielummin istuu tuossa ja muutenkin käytetään edelleen suurimmaksi osaksi donkeyja.

Hyvä keksintö kyllä tuo seisomalauta. En tiedä muista malleista, mutta tämän bugaboon laudan saa leposti kuminauaa kiristämällä ylös, pois tieltä lisäksi siihen on erikseen myytävänä lautaan kiinnitettävä istuin. Kun työntöaisan vetää kokonaan ylös on lapsella hyvin tilaa seistä laudalla suorassa.

Tätä tulee varmasti käytettyä jatkossa enemmänkin!

Minttu