Värikäs välikausi

13/03/2012
Kun outletistä ei vk-vaatteita kevääksi löytynyt ja viime viikonlopuksi luvattiin lämpöasteita lähemmäs kymmenen, tajusin että nyt viimeistään on aika tehdä asialle jotain. Ulkovaatteet ostan mielelläni käytettynä, siinä säästää, joten suuntasin huutonettiin ja fb-kirppiksille. Haluamaani ruohonvihreää POPin takkia ei tuntunut löytävän, eikä kakkosväriä (hyväkuntoista) oranssia. Onneksi sitten kolmas haluamani väri nappasi, eli keltainen. Uutena löytyi myös POPin pertoolin siniset kuorihousut. Pitkään metsästämäni Tretornin Goretex tennaritkin löytyivät vihdoin oikeassa koossa. Keltainen windfleece löytyy valmiiksi jo viime syksyltä.
 
Pipo Mini Rodini. Takki, housut, windfleece, lapaset ja sormikkaat Polarn O. Pyret. Hokeyboot GoreTex tennarit Tretorn.

Mietin aluksi joskos tarvitsisimme vielä toisen vk-setin tai haalarin, niihin kamalimpiin sade -ja kurakeleihin. Mutta koska Kaapo on ainakin tähän saakka ihan mielellään pitänyt noita pahamaineisia kurahousuja, luotamme jatkossakin niihin. Mietintälistalla on vielä sydvesti.

Kurahousut -ja hanskat Polarn O. Pyret. Kumisaappaat Hummel.

Kaupunkiretkille pitäisi vielä miettiä jotain takkia. Kevääksi ja kesäksi tarvitaan myös ainakin yhdet Converset ja Vanssin tarralenkkarit.

Takki Zara, aurinkolasit Rayban junior, tennarit Converse, reppu Fjällräven.

Jokos teiltä alkaa löytymään kaikki tarvittava varustus tulevaan välikauteen? Mitä löytyy, mihin tuotteisiin ja merkkeihin luotatte ja mitä vielä uupuu?

Minttu


SEISOMALAUTA

12/03/2012

Ostin viime talvena huutonetistä Bugaboo seisomalaudan. Se oli halpa, 11 euroa joten pakkohan se oli saada.
Tänään testasimme lautaa ensi kerran käytössä.

 

Kaapo ei olisi halunnut aluksi millään mennä laudan kyytiin. Se pelkäsi sitä ja sai hirveät paniikkiraivarit. Lopulta saatiin suostuteltua se kyytiin, sanottiin että se on skettilauta. Matka kauppaan ja takaisin meni yllättävän hyvin. Olin ihan varma että se karkaa, hyppii pois, kaatuu ja tippuu laudalta ainakin sata kertaa, mutta ei. Ainostaan vähän alkoi temppuilemaan, hyppimään, potkimaan vauhtia ja seisoi yhdellä jalalla. Ihan kuin skeitillä.

Rattaita jouduin työntämään niin että kävelin toisella sivulla, etten potkisi lautaan. Ihan hyvä niitä oli niinkin työnnellä, en sitten tiedä viettävätkö ne toiselle puolelle kun talvipyörät vaihtaa pois.

Vaunukoppaa en jaksanut vaihtaa, Elvis viihtyi hyvin makuuasennossa istuinosassa. Tuskin jaksan enään vaihtaakkaan, kohta se jo mielummin istuu tuossa ja muutenkin käytetään edelleen suurimmaksi osaksi donkeyja.

Hyvä keksintö kyllä tuo seisomalauta. En tiedä muista malleista, mutta tämän bugaboon laudan saa leposti kuminauaa kiristämällä ylös, pois tieltä lisäksi siihen on erikseen myytävänä lautaan kiinnitettävä istuin. Kun työntöaisan vetää kokonaan ylös on lapsella hyvin tilaa seistä laudalla suorassa.

Tätä tulee varmasti käytettyä jatkossa enemmänkin!

Minttu


Dinoja ja pari muuta

4/03/2012

Kävin pitkästä aikaa kirppiksellä. Asumme ihan Valtterin kirpparin vieressä ja ihmettelenkin miten viime aikoina on siellä tullut käytyä niin harvoin. Tarkoituksenani oli itseasiassa mennä sinne tänään myymään ystäväni kanssa, mutta tavaroiden laittaminen jäi aamuun enkä huonosti ja lyhyesti nukutun yön jälkeen päässyt edes sängystä ylös.

Vasta kymmenen jälkeen pääsin liikkeelle. Nappasin Elviksen rattaisiin mukaan, kantoreppua en uskaltanut ottaa sillä ulkona on nyt niin liukasta. Matkalla vastaan tuli jo tuttuja kasseja heilutellen. Kirpparilla törmäsin vilelä moneen muuhunkin tuttuun, hauskaa. Porukkaa oli liikkellä paljon (liikaa) ja ekaa kertaa ärsytti olla rattaiden kanssa ostoksilla. Tai ärsytys johtui oikeastaan niistä ihmisistä jotka tutkivat rattaillaan käytävät ajattelematta muita, niistä jotka työnsivät tyhjiä rattaitaan lasten kävellessä vieressä. Ja niistä jotka suhtautuivat todella vihamielisesti rattaisiin, runnoivat kävelivät päälle eivätkä väistäneet. Niin että sumasta tuli entistä pahempi. Eräs nainen kailotti myös kovaan ääneen kuinka kirpputori ei ole sopiva paikka lapsille. Liian stressavaa kuulemma. Sain myös kuulla kuunniani kun erään rouvan mukaan lapseni huusi litimärkänä hiessä vaunuissa. Hänellä taisi olla jonkin sortin röntgenkatse, sillä vaunuihin ei edes näkynyt sisälle.

No oli myös kivaa ja melkein pari tuntia sain kulutettua. Vaikka olin ihan liian myöhään paikalla jotain sentään löysinkin. Ei mitään huippukamaa, mutta kivaa pientä.

Kuusi dinoa 4e
Brio helistin 3,50e
Marlboro Classics farkkuliivi 4e
Ruokalappu 0,5e
Lindex pilviyökkäri 1,50e
Pehmokirja 0,50e

Minttu


Saamattomuuden huippu

24/02/2012

Yhdeksän avaamatonta lasten kirjakerhon pakettia, öö … no aika monen kuukauden takaa. En vain ole saanut aikaiseksi.
Korissa iäisyyksiä odottaneita käsityoprojekteja. Päällimäisenä kaulahuivi jota olen neulonut vuodesta 2003 saakka.
Siinä välissä oranssi värikin on tullut ja mennyt muutaman kerran muodista.

Tarkoituksena olisi maalata tuo kori korkeakiiltoisella keltaisella tai vaaleanharmaalla. Saas nähdä milloin saan aikaiseksi.
Kumpi väri olisi parempi?

Minttu


HJORTH COPENHAGEN

23/02/2012

Minuun otti hiljattain yhteyttä Hjorth Copenhagenin suomen edustaja ja tiedusteli olisinko kiinnostunut tekemään yhteistyötä heidän kanssaan.

Vaatemerkki oli minulle aivan uusi, en muista kuulleeni tai nähneeni heidän vaatteitaan aikaisemmin. Kävin tutustumassa viime syksyn ja tulevan kevään mallistoihin ja tykästyin heti. Hjorth Cph:n avainajatuksena ovat pirteät värit sekä hauskat printit ja kuviot. Vaatteet ovat täynnä hienoja yksityiskohtia ja ne on viimeistelty hyvin käyttäen laadukkaita materiaaleja. Yllätyksekseni Suomestakin löytyy useita jälleenmyyjiä ja ne ovat kuulemma tosi suosittuja myös muualla Skandinaviassa.

Sain valita kevään-12 mallistosta vapaavalintaisen asukokonaisuuden. Tilasin Elvikselle bodyn, housut ja lakin. Lisäksi itsellenikin on tulossa sieltä kesäksi aivan ihana haalari. Esittelen niitä sitten enemmän kunhan mallisto pian julkaistaan.

Kevätmallistosta voin paljastaa kuitenkin sen verran että se on pullollaan ihania juttuja. Kirkkaita ja raikkaita värejä, kivoja printejä ja yksityskohtia. Mallistosta löytyy väriloiston ja printtien lisäksi myös hillitympiä vaatteita, nekin kuitenkin tarpeeksi persoonallisia minunkin makuun. Unisex vaatteiden lisäksi löytyy muutamia selkeästi poikien juttuja ja ihania mekkoja ja tunikoita tytöille. Äitien mallisto ei varsinaiseti ole äitiysmallisto, mutta uskoisin vaatteiden menevän myös raskaana ollessa. Äideille löytyy samoja printtejä ja malleja kuin tyttöjenkin mekoissa, lisäksi erilaisia housuja, hameita ja niitä haalareita. Nuorekkaita, hauskoja ja ihanan mukavan näköisiä nekin.

Onko Hjorth Copenhagen kenellekkään teistä tuttu merkki? Löytyykö kaapista jo näitä vaatteita ja jos niin mitä olette tykänneet? Jos merkki on uusi, miltä se näin ensisilmäyksellä teistä vaikuttaa?

Palaan siis näihin myöhemmin, kevätmallisto julkistetaan helmikuun lopussa, eli ihan pian!

Minttu