AAMUPALALLA

9/03/2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Keittiön ikkunasta näkee päiväkodin pihalle. Aamulla on hauska tarkkailla että ovatko kaverit vielä ehtineet pihalle leikkimään, kuka nyt kävelee päiväkodille tai vieläkö aamupiiri on meneillään. Sitten vaan haalarit niskaan ja kipittäen tien yli pihaan. Aika erilaista sen vuoden ajan 2 kilsan päästä matkaamisen sijaan.

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

EAT AWAY FRESH CORNER
(SIS ARVONNAN)

24/02/2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Tämä Indiedaysin ja Lidlin kampanja ei olisi voinut parempaan saumaan tulla, tai aina toki helppo ja hyvä ruoka kiinnostaa, mutta etenkin nyt tällä muuttoviikolla. Kun astiat on pakattu sitä mielellään syö silti muutakin kun pitsaa ja lihiksiä. Salaatin ystävänä olikin kiva saada kuulla tästä Lidlin uudesta Fresh Cornerista, josta löytyy salaattien lisäksi erilaisia leipiä ja valmiiksi pilkottuja hedelmä-annoksia sekä marjoja. Oli oikeasti ihana viettää tänään rauhallinen ja kiireetön hetki kaiken kaaoksen keskellä, nakata valmis salaatti lautaselle ja nauttia.

Kaupan pakatut kolmioleivät ja sataatit ovat useasti mielestäni suoraan sanottua aika karseita, leivät kamalaa valkoista mössöä ja salaatit vetisiä, nahistuneita eikä niissä ole paljoa täytteitä. Mutta nyt meitä kuluttajia on selkeästi kuultu ja Fresh Cornerin Eat Away tuotteet ovat nimensä veroisesti tuoreita ja oikeasti hyviä. Sillä faktahan on, että välillä vaan on niin kiire (tai nälkä) että lounas tai eväät on napattava valmiina matkaan. Taattuun Lidl-henkeen nämä muuten ovat myös halpoja. Salaatit 3,99 – 4,99e.

Lounassalaatit ovat näistä tuotteista ehdottomasti lemppareitani. Valikoimasta löytyy tuttuja yhdistelmiä, kuten kreikkalaista salaattia tai caesaria, mutta myös vähän erikoisempia ja ruokaisampia, kuten couscous, taco tai falafelsalaattia. Ihan mielelläni ostan kiireen keskellä tällaisen valmiina, ja kuitenkin tuoreena, kun rupeaisin kauhean hötäkän keskellä vielä perheelle salaattia pilkkomaan. Ja kotona lautaselle kumottuna ei tätä edes valmiiksi tuotteeksi uskoisi.

Ja nyt kun muutamme vielä lähemmäs Lidliä uskon että näistä tulee meille vielä hyvin tuttuja picniceväitä. Miten odotankaan lämpimiä kesäpäiviä, pyöräilyretkeä puistoon ja siellä eväiden syöntiä! Salaatin mukana kun tulee ruokaluvälineet, salaatinkastike sekä servetti.

Sain teille arvottavaksi 20 euron lahjakortteja Lidliin. Haluaisitko vaikka tarjota lounaan itsellesi ja ystävälliseksi? Kerro mitä tuotteita sinä ostaisit tai haluaisit jatkossa Fresh Cornerista löytää ja osallistut lahjakortin arvontaan. Arvonta päättyy tiistaina, 3.3.

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

TÄLLÄSTÄ TÄÄLLÄ

24/02/2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

50 muuttolaatikkoa joista puolet jo täynnä. Kaikki hyllyt ja taulut pois seiniltä ja reijät paikattuna. Ihan yllätyin miten tehokas eilen olinkaan. Vielä tosin on paljon hommaa edessä, seuraavaksi inhokkini, vintin tyhjennys.
Mutta sitten se on ainakin tehty.

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

NÄÖNTARKASTUKSESSA

12/02/2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kaapon neljävuotisneuvolasta saakka, puolitoista vuotta sitten, on epäilty että näössä olisi ehkä jotain vikaa. Itse en mitään ole huomannut, enkä ollut huolissani, ajattelen enemmän aina niin että tuolla neuvolassa mielummin vähän liiottelevat kun ohittavat epäilyt. Mikä on tietysti ihan hyvä.

Joulun aikaan näköä tutkittiin taas, eikä tulos ihan vieläkään ylettänyt oikealle tasolle. Itse epäilin että kyse oli vain siitä ettei Kaapo jaksanut keskittyä testiin, mutta neuvolan puolesta haluttiin testata näkö vielä uusiksi.

Tänään sitten oli taas näkötestin vuoro. Aamulla matkalla neuvolaan tuli oikeasti ekaa kertaa mieleen, että mitäs jos oikeasti näössä on vikaa. Kuinka se vaikuttaa tulevaan, saako näön helposti pelkillä silmälaseilla korjattua? Entäs mistä ja millaiset lasit? Kuinka ne vilkkaalla päiväkotilaisella pysyy ehjänä ja tallessa? Entäs kiusataanko silmälasien takia myöhemmin koulussa?

Kaikki oli kuitenkin hyvin. Tulos vastasi ihan normaalia viisivuotiaan näköä. Täytyy kyllä olla kiitollinen neuvolajärjestelmästä, vaikka välillä käyrät ja seurannat vähän liiottelulta tuntuukin. Jatkossakin siis vain leikitään leikkirilleillä, ainakin toistaiseksi.

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.

HUHUH MIKÄ PÄIVÄ

5/02/2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Olen niin ansainnut ne kaksi Runerergin torttua jotka tänään vedin. Välillä on vaan näitä päiviä. Elvis on keskellä pahinta uhmaansa. Tekisi mieli vaan antaa periksi ja iskeä ipadi kouraan. Mutta tiedän että nyt jos koskaan pitää olla tosi tiukkana eikä antaa tuumaakaan periksi. Ei tämä kasvattaminen helppoa ole. Päälleni onkin tänään heitetty ruokaa, tavaroita, on purtu, potkittu, lyöty ja nipistetty. Lastenhuoneen lattialle potkittu uhmapäisään miljoonatuhat pikkulegoa. Muutenkin koti on kauheassa kaaoksessa, kun yritän muuton takia siivoilla kaappeja. Ja kun itsellä on vielä se aika kuusta kun hermot ei kestä tippaakaan. Naapuritkin todella tietää mitä täällä on tekeillä. Varmaan tuolla toisessa korttelissa saakka. Yritä tässä sitten elää hetkessä…

Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovinissa ja Facebookissa.
Löydät minut myös Instagramista, Twitteristä ja Pinterestistä.