KUTSUKORTIT

30/09/2012

Poikien synttärit on nyt juhlittu ja pikkuhiljaa myös toivuttu. Mukavista synttäreistä muistuttaa kodissa vielä täpötäysi jääkaapillinen juhlista ylijääneitä herkkuja. Sekä tietenkin ihania lahjoja.

Juhlajärjestelyiden ja kaiken muun hösän takia postaustahti on ollut hitaanlaista. Nyt onkin sitten hirveästi asiaa. Aloitetaan alkupäästä, eli kutsukorteista.

Nämä hirmuisen herttaiset kotit saimme Happy Mondaysta. Pikkuiset kortit tulevat rasiassa jossa on kymmenen korttia kuorineen sekä pieni tarra-arkki. Kortteja on muutama erilainen; kissa, nalle, pupu, pilvi, maatuska, bussi, kuumailmapallo, sydän ja synttärityttö. Vaikka nämä kortit eivät nyt ihan sopineet synttäreiden väriteemaan, halusin silti käyttää niitä. Sillä sen lisäksi että kortit ovat hurjan suloisia, säästin vaivaa ja aikaa kun ei tarvinnut askarrella kutsukortteja sen kummemmin.

Kannattaa käydä tutustumassa entisen PakItin, nykyisen Happy Mondayn valikoimaan. Korttien lisäksi saimme sielä paljon pientä kivaa synttäreille, mukeja, pillejä, lahjapusseja, teippiä, paperinipsuja…

Ja muistaakahan, Sophie the Giraffe arvonta joka päättyy muutaman tunnin kuluttua! 


HITAASTI LÄMPEÄVÄ

25/09/2012

Reilu kaksi vuotta sitten katselin ekaa kertaa Lego-säilytys laatikoita. Sen jälkeen olen pyöritellyt niitä pariin otteeseen Stockhomessa. Mutten ihan syttynyt. Stockallekkin oli tulut, nääh.. Kunnes yhtenä päivänä jotain naksahti. Oli pakko saada Lego säilytysrasia. Parissa koossa. Ja värissä.

Mietin, että johtuuko tämä tykästyminen siitä, kun sattuneesta syystä noita lego-palikoita pyörii jaloissa aika paljon aamusta iltaan. Miksi yhtäkkiä tuntuu niin hurjan hauskalta idealta säilyttää legoja lego-laatikossa? Ehkä vielä älyttömämpää on himoita lego-eväsrasiaa (enenkin jos tietäisitte miltä meidän purnukka-kaappi näyttää). Kumpuaako nämä tavarahimot siitä, kun tapeeksi kauan jotain esinettä tyrkytetään in your face niin lopulta siitä alkaa ihan tosiaan pitämään?

Hitaasti lämpeämistä on havattavissa myös muulla kodin sisutuksen saralla. Olen ihan tosissani alkanut haaveilemaan valkoiseksi maalatusta parketista, pitämään mustasta väristä sisustuksessa sekä harkinnut Ikean blogimattoa. Näin pari vuotta jälkijunassa siis.

Mitään lattioita ei nyt ihan heti olla alkamassa maalailemaan, mutta noita säilytyslaatikoita (ja eväsrasia) on kyllä saatava. Mutta kuinka ollakkaan, ei niitä isompia kokoja meinaa löytyä mistään! Hitto. Päädyin kuitenkin kompromissiin ja ajattelin tilata Lekmeristä* muutaman vähän pienemmän laatikon. Siellä tuntuu muutenkin olevan suuri valikoima värejä ja kokoja sekä vähän halvemmat hinnat. Nyt siellä on myös -10% kamppis kaikista leluista ja toivon että nämä laatikot kuuluisivat samaan kategoriaan.

Onko muita hitaasti lämpeneviä ja löytyykö näitä laatikoita?

Kävin muuten minäKIN katsomassa tänään Lindexillä Missonin malliston. Lämpesin vähän. Voisin ottaa itselleni ainakin sen villatakin, ja jopa siis sen värillisen. Se vauvojen bodykin on kiva. Mitään en kuitekaan ostanut. Entäs te?

Minttu


SOPHIE THE GIRAFFE ARVONTA!

17/09/2012

51-vuotias Sophie on kuulemani mukaan maailman suosituin purulelu. Ja kokemani mukaan siitä tykkäävät lasten lisäksi myös vanhemmat.

Nämä suloiset luonnonkumista valmistetut lelut tehdään siis käsityönä Ranskassa, ne maalataan elintavikeväreillä eivätkä ne sisällä mitään haitallisia muoviyhdisteitä tai muitakan kemikaaleja.

Ihanan perhmoinen ja luonnonkumille tuoksuva Sophie aktivoi jo ihan pienen vauvan aisteja. Sen kasvot ja pilkut tulevat nopeasti vauvalle tutuiksi ja näinollen saavat aikaan turvallisuuden tunteen. Sophieen on hyvä tarttua ja se vinkaisee puristetaessa tai heilutettaessa. Sen jalat ovat sopivat pieneen suuhun kutiavia ikeniä helpottamaan. Kirahvi on kevyt ja hyvä ihan pienenkin käsitellä.

Saimme Big Small Companystä Sophian lahjapakkaukdessa sekä uuden hienon Ainon suunitteleman kassin. Koska näitä kirahveja meiltä kuitenkin löytyy jo useampi kappale, ajattelin pistää pienen arvonnan käyntiin!

Arvotaan siis setti jossa on Sophie the Giraffe lahjapakkauksessa sekä kirahvikassi!

Arvontaan voivat osallistua kaikki joilla on suomalainen postitusosoite. Kommentoimalla tämän postauksen kommenttikentään olet mukana. Rekisteröityneenä lukijana saat yhden lisäarvan! Laita kommenttiin mukaan myös sähköpostiosoitteesi, ilmoitan voittajalle henkilökohtaisesti! Arvonta päättyy sunnuntaina 30.9. Onnea!

Toki alle saa kommentoida muutenkin. Onko teidän lapsilla Sohvia ja mitä siitä tykkäävät?

Minttu

ARVONTA ON PÄÄTTYNYT! KIITOS KAIKILLE OSALLISTUJILLE!


KÄRÄYTÄ KIRAHVI !

31/08/2012

Ihana ja taidokas Aino suunnitteli maailman suosituimmalle vauvalelulle kuvituksen omaan kassiin. Hän on tehnyt paljon tuotekuvituksia kirahvia maahantuovalle Big Small Companylle, ne ovat mielestäni ihanan mielikuvituksellisia ja niistä kyllä näkyy tyytyväisyys ja tykkäys tuotteisiin. Katsokaa nyt vaikka näitä!

51-vuotias Sohvi seikkailee siis nykyisin myös kassin kyljessä! Tämän kunniaksi Sofia kirahvin saa nyt lahjapakkauksessa superhintaan 19,90e (normaalisti 21,90-42,90e), useasta myymälästä syyskuun loppuun. Ja kaupanpäälle saa tietysti myös kassin!

Kottarainen onkin pistänyt blogissaan käyntiin hauskan arvonnan! Käräyttämällä kirahvin, eli kuvaamalla kassin vaikka kaupungilla, lehdessä tai linkkaamalla jutun/kuvan siitä blogissa voi voittaa kasillisen Sophie-tuotteita!

Virittäkää siis kameranne ja silmä tarkkana mars vaikka kaupungille! Eilisessä vauvakinossa kaikille jaettiin uudet kassit, joten niitä on jo liikkeellä! Kirahvin voit käräyttää Kottaraisen blogiin, Facebook sivulle tai sähköpostilla 30.9 saakka. 

Löytyykö teiltä jo oma kassi? Entäs Sohvi (ja kuinka monin kappalein)? 🙂

Minttu

Tänään päättyvät sekä Crocs että Mini Rodini – arvonnat!  
Zalandon alekoodi (zalandoetumamigogo) on myöskin voimassa vielä tänään!


PARAS HAALARI SYKSYYN

22/08/2012
Lähes kolmivuotisen äitiysurani aikana olen todennut Polarn O. Pyretin ulkovaatteet ihan parhaiksi. Monenlaisia vaatteita on ehditty jo testaamaan, mutta nämä nousevat ykkösiski aina niin laadun kuin ulkonäkönsä puolestakin. Popilta löytyy paljon erilaisia ulkovaatteita, mutta niissä kaikissa yhdistyy toimivuus ja kestävyys. Juuri sitä lasten ulkovaatteilta haluankin.
Tykkään popin talvihaalareista myös, mutta etenkin näistä kuorivaatteista. Elviksellä on syksyksi omaan makuuni sopivan yksinkertainen ja raikas sininen haalari irroitettavalla fleecevuorella. Haalari on mukavaa hengittävää kangasta. Ja se kestää kulutusta älyttömän hyvin. Kestävyydestä kertoo mm se että Kaapolla käytössä olevat popin vk-housut ovat olleet ennen häntä kahdella lapsella käytössä ja pääsevät taas keväällä Elviksen käyttöön. On kiva että ne kestävät lapselta toiselle ja ne saa helposti kiertoon kun niitä ei enään tarvitse. Popin vaatteilla onkin myös näistä syistä hyvä jälleenmyyntiarvo.
Ulkovaatteet ovat todella vedenkestäviä. Sadesäällä ei erillisiä kuravaatteita tarvitse. Olemme testaneet ne niin rankkasateessa, lätäkössä uimalla ja suoran suihkunkin alla. Ei mene vesi läpi! Haalareissa ja takeissa on toimivat tarranauhat ranteissa sekä lahkeissa tai kumilenksut jottei vesi ja hiekka pääse helposti sisään. Kangas itsessään on myös hyvin tuulenpitävä ja yhdistettynä windfleeceen pysyy lapsi lämpöisenä kovemmasakin hyytävässä merituulessa.
Haalareiden mitoituksesa sen verran että nämä haalarit joissa irroitettava fleece ovat vähän pienenmpiä kuin normaalisti. Ilman fleeceä eroa ei oikeastaan huomaa, mutta fleecen kanssa koko pienenee yhdellä. Eli kannattaa ottaa vähän suurempi koko. Tavalliset kuorihaalarit vastaavat hyvin kokoaan ja niitä löytyy joka koossa ja monessa värissä.
Itseltänikin löytyy popin musta parkatakki jossa on kaikki samat ominaisuudet kuin lastenkin kuorivaatteissa. Minulla ei ole siitä kuin pelkkää hyvää sanottavaa. Ja se näyttääkin kivalta!
Kaksiosaisista kuorivaatteista ja windfleeceista voin kertoa ennenmän kunhan saan isomman mallin vaatteineen takaisin kotiin mökiltä. Kaapo lähti siis tänäaamuna muutamaksi yöski isomumminsa luokse mökille, toiottavasti palaa kotiin suuren vadelmasaaliin kanssa.
Elviksen haalari on muuten ostettu alkuvuodesta popin outletista falmingosta -50% alesta, lapaset popin turun outletistä, pipo Kaapon vanha ja kumisaappaat saatu Crocsilta.

Minkäslaisia varusteita teiltä löytyy syksyksi lapsille? Entäs itselle (puistoiluun)? Ovatko popin ulkovaattet tuttuja tai mitä muita merkkejä teiltä löytyy?

Minttu