Lähes kolmivuotisen äitiysurani aikana olen todennut Polarn O. Pyretin ulkovaatteet ihan parhaiksi. Monenlaisia vaatteita on ehditty jo testaamaan, mutta nämä nousevat ykkösiski aina niin laadun kuin ulkonäkönsä puolestakin. Popilta löytyy paljon erilaisia ulkovaatteita, mutta niissä kaikissa yhdistyy toimivuus ja kestävyys. Juuri sitä lasten ulkovaatteilta haluankin.
Tykkään popin talvihaalareista myös, mutta etenkin näistä kuorivaatteista. Elviksellä on syksyksi omaan makuuni sopivan yksinkertainen ja raikas sininen haalari irroitettavalla fleecevuorella. Haalari on mukavaa hengittävää kangasta. Ja se kestää kulutusta älyttömän hyvin. Kestävyydestä kertoo mm se että Kaapolla käytössä olevat popin vk-housut ovat olleet ennen häntä kahdella lapsella käytössä ja pääsevät taas keväällä Elviksen käyttöön. On kiva että ne kestävät lapselta toiselle ja ne saa helposti kiertoon kun niitä ei enään tarvitse. Popin vaatteilla onkin myös näistä syistä hyvä jälleenmyyntiarvo.
Ulkovaatteet ovat todella vedenkestäviä. Sadesäällä ei erillisiä kuravaatteita tarvitse. Olemme testaneet ne niin rankkasateessa, lätäkössä uimalla ja suoran suihkunkin alla. Ei mene vesi läpi! Haalareissa ja takeissa on toimivat tarranauhat ranteissa sekä lahkeissa tai kumilenksut jottei vesi ja hiekka pääse helposti sisään. Kangas itsessään on myös hyvin tuulenpitävä ja yhdistettynä windfleeceen pysyy lapsi lämpöisenä kovemmasakin hyytävässä merituulessa.
Haalareiden mitoituksesa sen verran että nämä haalarit joissa irroitettava fleece ovat vähän pienenmpiä kuin normaalisti. Ilman fleeceä eroa ei oikeastaan huomaa, mutta fleecen kanssa koko pienenee yhdellä. Eli kannattaa ottaa vähän suurempi koko. Tavalliset kuorihaalarit vastaavat hyvin kokoaan ja niitä löytyy joka koossa ja monessa värissä.
Itseltänikin löytyy popin musta parkatakki jossa on kaikki samat ominaisuudet kuin lastenkin kuorivaatteissa. Minulla ei ole siitä kuin pelkkää hyvää sanottavaa. Ja se näyttääkin kivalta!
Kaksiosaisista kuorivaatteista ja windfleeceista voin kertoa ennenmän kunhan saan isomman mallin vaatteineen takaisin kotiin mökiltä. Kaapo lähti siis tänäaamuna muutamaksi yöski isomumminsa luokse mökille, toiottavasti palaa kotiin suuren vadelmasaaliin kanssa.
Elviksen haalari on muuten ostettu alkuvuodesta popin outletista falmingosta -50% alesta, lapaset popin turun outletistä, pipo Kaapon vanha ja kumisaappaat saatu Crocsilta.
Minkäslaisia varusteita teiltä löytyy syksyksi lapsille? Entäs itselle (puistoiluun)? Ovatko popin ulkovaattet tuttuja tai mitä muita merkkejä teiltä löytyy?
Minttu