Alkukeväästä sain viestin XHARKin perustajalta. Hän kyseli tahtoisinko testata heidän uusia uimapukujaan. Koska poikien jatkuvien korvatulehduksien takia uimaharrastukset ovat jääneet lähes kokonaan, pääsimme testaamaan pukua vasta viime viikolla Stadikalla. Päädyin siis ottamaan uikkarin vain Elvikselle, sillä epäilin ettei isoin koko (90 cm) Kaapolle mahtuisi.
XHARK uima-asut ovat lähtöisin Suomessa asuvalta Ranskalaiselta isältä. Vauvojen uimaopettajana toimiva isä huomasi lähes kaikkien vauvoille tarjolla olevia uikkareiden olevan jokseenkin tylsiä ja päätti tehdä asialle jotain. Puvuissa yhdistyy laadukkaat materiaalit, hauskat printit ja toimiva lahkeellinen malli (jollainen vaaditaan useimmissa vauvauintipaikoissa).
Uimapuvut valmistetaan myrkyttömästä ja luontoystävällisestä kankaasta ja niissä on UV suojakerroin 50 +. Uimapukuja on saatavilla neljä erilaista, 60 – 90 cm koossa.
Viime viikkoisen pikatestauksen jälkeen olen tyytyväinen uikkariin. Siinä on erillinen, mukavan tuntuinen vuori jollaista aiemmin käyttämissämme uimapuvuissa ei ole ollut. Luulen että vuoren ansioista uimapuku on pitkäikäisempi sekä lämpimämpi. Vuoren kanssa se näyttää myös kivemmalta päällä ilman uimavaippaa, ainakin poikavauvalla…Uikkari oli helppo pukea ja olakimet pysyivät hyvin paikoillaan. Ainakin kuivalla maalla. Emme nimittäin päässeet veteen saakka, sillä ilma ilma oli hieman tuulinen ja pelkäsin Elviksen vilustuvan ulkoaltaassa. Lisää kokoemuksia in action siis luvassa myöhemmin.
Elviksellä (7 kk) siis kuvissa 80cm uimapuku joka ei ainakaan ole yhtään liian suuri. Pituutta hänellä on arvioni mukaan n 70 cm ja painoa kymmenisen kiloa (ainakin). Joten suosittelen ottamaan reilumman koon jos kokoasia yhtään mietityttää.
Miltäs nämä XHARKin uimapuvut vaikuttavat? Onko jollain omakohtaista kokemusta?
Minttu
















































